Στο πεδίο των e-sports, θεσπίζονται μέτρα προώθησης του ηλεκτρονικού αθλητισμού, καθώς όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, ο ηλεκτρονικός αθλητισμός έχει εξελιχθεί σε μια μορφή αθλητισμού που πληροί τα διεθνή αθλητικά κριτήρια, ώστε πλέον να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι τα e-sports έχουν κατακτήσει τη θέση τους στον χώρο του αθλητισμού. Το νέο νομοσχέδιο προβαίνει στην εξαγωγή ορισμών που συμβάλλουν στην κωδικοποίηση του πεδίου των e-sports.
Πιο συγκεκριμένα, ως ηλεκτρονικός αθλητισμός ορίζεται, σύμφωνα με το άρθρο 32 του νόμου, κάθε μορφή αγωνιστικού (ερασιτεχνικού) αθλητισμού στο διαδίκτυο, στην οποία οι παίκτες, ατομικά ή ομαδικά, προπονούνται και αγωνίζονται με τη βοήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων και η οποία περιλαμβάνει: α) Την ενεργητική και συστηματική ενασχόληση με ηλεκτρονικό άθλημα, ατομικά ή ομαδικά, με συγκεκριμένο τρόπο και ειδική μεθοδολογία, β) τη διαμόρφωση και ανάπτυξη ή βελτίωση δεξιοτήτων και την εκμάθηση των κανόνων για τη συμμετοχή σε αγωνιστικές εκδηλώσεις, ατομικά ή ομαδικά, γ) την επικοινωνία με ηλεκτρονική συσκευή (Η/Υ ή κονσόλα), δ) τη συμμετοχή σε ειδικά σχεδιασμένες αγωνιστικές διοργανώσεις, με την παρουσία θεατών, είτε στον χώρο διεξαγωγής είτε μέσω διαδικτύου και ε) την επιδίωξη της μέγιστης απόδοσης με σκοπό την κατάκτηση του επάθλου.
Αντίστοιχα, ως ηλεκτρονικά αθλήματα, νοούνται αυτά που έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο, δηλαδή όσα αποτελούν ψηφιακή αναπαράσταση γνωστού αθλήματος, ατομικού ή ομαδικού, που καλλιεργείται από τις ήδη αναγνωρισμένες αθλητικές ομοσπονδίες (όπως ποδόσφαιρο, αντισφαίριση, μαχητικές τέχνες, μηχανοκίνητος αθλητισμός, καλαθοσφαίριση) και διακρίνονται σε: α) e-sports με αθλητικό χαρακτήρα, β) παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας με τη χρήση ειδικής μάσκας και γ) παιχνίδια προστιθέμενης πραγματικότητας (Augmented Reality).
Άλλος ορισμός που τίθεται από τον νόμο είναι αυτός τους αθλητή ηλεκτρονικού αθλητισμού, ο οποίος είναι το φυσικό πρόσωπο, το οποίο, είτε ατομικά, είτε ως μέλος ομάδας, συμμετέχει σε προπονήσεις, αγώνες και διοργανώσεις ηλεκτρονικού αθλητισμού, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά συστήματα και σε περισσότερα από ένα ατομικά ή ομαδικά ηλεκτρονικά αθλήματα χωρίς να μπορεί να είναι μέλος σε περισσότερες από μία ομάδες.
Σύμφωνα με το άρθρο 34, για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού αθλητισμού και σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 78 και επόμενα του Αστικού Κώδικα, ιδρύονται σωματεία, που έχουν ως κύριο σκοπό τη συστηματική καλλιέργεια και την ανάπτυξη των δυνατοτήτων των αθλητών τους (παικτών) για τη συμμετοχή τους σε αγωνιστικές δραστηριότητες συγκεκριμένων ηλεκτρονικών αθλημάτων σε κονσόλες ή υπολογιστές. Τα ήδη νομίμως υφιστάμενα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, τα οποία έχουν λάβει την ειδική αθλητική αναγνώριση του άρθρου 8 του ν. 2725/1999 (Α’ 121) και είναι εγγεγραμμένα στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), δύνανται να καλλιεργούν ως κλάδο άθλησης ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports).
Όπως ορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 35 του νόμου τα σωματεία, τα οποία καλλιεργούν ηλεκτρονικά αθλήματα, δικαιούνται να ζητήσουν την παροχή ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, η οποία χορηγείται, ύστερα από αίτηση του Δ.Σ., με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά που καθορίζονται στο άρθρο 8 του ν. 2725/1999 (Α’ 121). Η απόφαση παροχής της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης ανακαλείται για τους λόγους της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν. 2725/1999, καθώς και αν διαπιστωθεί ότι το σωματείο καλλιεργεί ηλεκτρονικό άθλημα χωρίς αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο απεικονίζει, αναπαράγει και προωθεί κάθε είδους βία.
Ο νόμος προβλέπει ακόμη ότι στον ηλεκτρονικό αθλητισμό θα εφαρμόζεται ο ν. 2725/1999, εξαιρουμένων των άρθρων 31, 34 και 35 του εν λόγω νόμου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καταρτίζονται οι κανονισμοί ασφαλούς διοργάνωσης δραστηριοτήτων ηλεκτρονικού αθλητισμού του άρθρου 32, με τους οποίους καθορίζονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής, τα μέτρα ασφαλείας, οι προδιαγραφές του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού, οι υποχρεώσεις των συμμετεχόντων και κάθε άλλο σχετικό θέμα, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία τεχνική λεπτομέρεια.
Η σημασία της ρύθμισης του πεδίου του ηλεκτρονικού αθλητισμού εντείνεται, όπως επισημαίνεται από του Υπουργείο αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι, “η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (Δ.Ο.Ε.) αναγνώρισε ήδη από τον Νοέμβριο του 2017 ότι τα ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports) αποτελούν αθλητική δραστηριότητα και γίνονται σκέψεις να συμπεριληφθούν αρχικά ως άθλημα επίδειξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι. Με τον τρόπο αυτό δείχνει ότι έχει πλήρη επίγνωση της ταχείας ανάπτυξης και της δημοτικότητας των e-sports στους νέους, γεγονός που τα καθιστά ελκυστική πρόταση, ώστε οι Ολυμπιακοί Αγώνες να έλθουν πιο κοντά στη νέα γενιά”.